Memur ve memur emeklilerinin, 2026 yılının ilk 6 ayında alacağı zamlı maaşlar ile SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin aylık artış oranları belli oldu.
Bu kapsamda, memur emeklilerinin aylıklarında yüzde 18,6 artış sağlandı. Ayrıca 1000 lira seyyanen artıştan, memur emeklileri hizmet süreleriyle orantılı şekilde yararlandı.
Emekli aylıklarında artış oranları
Aynı dönemde, SSK ve Bağ-Kur emekli aylıkları yüzde 12,19 oranında arttı.
Bu artışlarla birlikte, aile yardımı ödeneği dahil en düşük memur maaşı 50 bin 503 liradan 61 bin 890 liraya yükseldi.En düşük memur emekli aylığı ise 22 bin 671 liradan 27 bin 772 liraya çıktı.
Ocak 2026 itibarıyla bazı unvanların maaşları
Yapılan düzenlemelerin ardından Ocak 2026 itibarıyla bazı kamu görevlilerinin net görev aylıkları şu şekilde belirlendi:
Ünvan
Derece
Temmuz–Aralık 2025 (TL)
Ocak–Haziran 2026 (TL)
Şube Müdürü (Üni.)
1/4
76.659
94.384
Memur (Üni.)
9/1
52.617
64.397
Uzman Öğretmen
1/4
67.766
81.219
Öğretmen
1/4
61.146
73.368
Başkomiser
3/1
74.490
89.214
Polis Memuru
8/1
68.084
81.617
Uzman Doktor
1/4
126.119
150.426
Hemşire (Üni.)
5/1
61.759
74.770
Mühendis
1/4
78.200
96.211
Teknisyen (Lise)
11/1
54.547
66.870
Profesör
1/4
111.348
135.089
Araştırma Görevlisi
7/1
73.792
90.568
Vaiz
1/4
63.916
76.653
Avukat
1/4
73.515
90.000

